Feb 13, 2009

JANGAN TANYA AKU PASAL LAGU MELAYU

...Hmmm...

Hari Selasa hari tu, aku terserempak dengan DJ yg tgh buat playlist lagu. Aku tak ambik pot pun lagu apa dia nak siarkan kat radio (sbb lagu zaman dolu-dolu). So, sambil dok gossip-gossip hal opice dgn DJ glemer nie (glemer ke?), tetiba dia bertanya sesuatu dengan aku.

" weh, lagu Farahwahida yang masa final AJL tu..tajuk apa ye?"

" Hah?lagu Farahwahida?"

"Ye la...ala yang bunyi cina-cina tu"
dia tanya aku lagi sambil tangan dok cari kat button teropong dlm sistem lagu.

"Silap orang le ko tanya aku kak. Aku tak dengar lagu Melayu..."
Tetiba statement kalau orang dengar cam belagak giler konon tak dengar lagu melayu padahal aku nie melayu habis keluar dari mulut melayu aku dalam bahaya melayu.

Dan akak tu terus terdiam sambil pandang aku dengan herannya. Aku pulak rasa dah tak keruan.

"Eh kak. Aku tak dengar sangat lagu melayu sebenarnya. Kalau aku rasa lagu melayu tu sedap pun, aku tak tau sapa nyanyi dan apa tajuk lagu tu. So, aku tak tau la kak lagu Farahwahida tu tajuk apa."
statment hipokrit nak cover balik ayat sebelum ini sebelum cerita aku kononya tak dengar lagu melayu tersebar satu negara.

Akak tu pun dengar la satu satu lagu Farahwahida. Pastu dia cakap

"Lagu nie la akak cari..."

"ooo lagu nie ke....sedap ek"
aku pun blah masuk konti....


* seriusnya, jgn tanya aku pasal lagu melayu. Yang latest aku tau pasal lagu melayu adalah lagu Anuar Zain - Lelaki ini sahaja. Itu pun setelah aku tgk rakaman show utk raya dia. Ketinggalan tak aku?

* Dan jangan sesekali tanya ada tak barang free yang berjenama kompeni aku. Sebabnya, aku pun kena beli...hahahaha. Sadis tak?

OUT OF MY MIND tak aku kalau tak tau pasal lagu melayu....huhuhuhu.

5 comments:

Naddy said...

kalau kena masuk muzik ni konpem tak tidur sebulan research lagu.

ouT oF My MinD said...

mizzyn:
aku bukak je carta hotf ke.era ke. tanya dj2 yg dh glemer ke....
takpun aku nk mntak slot baru aku sndiri. lagu suka hati aku...

Naddy said...

suke hati ko jek ahex, penat la batuk.

ondscene said...

lagu melayu tu ok lagi, tapi kalu filem melayu memang totaLly OUT OF MY MIND!!!

Naddy said...

cerita melayu saya love-hate.

Total Pageviews