Oct 6, 2009

STOP TOLONG INDON...!!!

...Hmmm....

TUDM siasat pesawat kena baling penduduk Padang

Oleh Mohd Anwar Patho Rohman
wananwar@bharian.com.my

Misi bantuan Malaysia dikatakan tak disenangi segelintir masyarakat

KUALA LUMPUR: Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) akan menyiasat insiden pesawat pengangkut C-130 Hercules dibaling dengan batu oleh penduduk Padang, ketika melaksanakan misi menyelamat dan menghantar bantuan kemanusiaan ke wilayah yang dilanda gempa bumi itu, baru-baru ini.

Panglima TUDM, Jeneral Datuk Rodzali Daud, berkata tindakan itu boleh dilihat seolah-olah kehadiran pesawat Malaysia kurang disenangi segelintir masyarakat di kawasan terbabit.

"Kita menerima laporan bahawa pesawat C-130 Hercules dilempar batu ketika melaksanakan misi menyelamat dan menghantar bantuan kepada mangsa bencana baru-baru ini.

" Sementara itu, Ahmad Zahid menganggap tindakan sekumpulan kecil penduduk Padang membaling batu pada pesawat TUDM itu sebagai permainan budak-budak nakal.


"Di sana mungkin ada budak-budak nakal, namun kita tetap mengutamakan semangat saudara serumpun. Cubit paha kanan, paha kiri terasa juga. Maka, kita akan meneruskan operasi sehingga keadaan di sana tenang dan kembali seperti sedia kala," katanya.

- berita penuh di Berita Harian -



Dah-dah la nak hantar bantuan kat orang yang tak kenang budi nie. Perangai cam hanjing...Budak-budak nakal konon...bullshit la. Itu budak-budak tak berakal namanya. Nie takde otak punya orang. Dah la, nak bawak balik rakyat kita pun nak suruh bayar airport tax bagai. Mata duitan betul.

Patutnya, pesawat tu tak payah keluarkan bantuan tu. Bawak balik ke Malaysia balik. Pastu pi hantar kat Filipina.

Camtu ke perangai ko kat orang yang hulurkan bantuan. Bodoh. bodoh...bodoh. Bapak-gula-gula sila teruskan amukan anda....

OUT OF MY MIND aku bila dengan indon haram nie....benci betul.

1 comment:

Naddy said...

sini pun semangat membakar

Total Pageviews