Aug 4, 2009

1 MALAYSIA YANG OVERDOSE

.....HMMMM.....

Konsep satu malaysia (1Malaysia) (konsep ke???) yang sekarang nie sibuk sangat di laung-laungkan dimana-mana, tak kira lah kat newspaper, tv tak pun radio..takpun cakap-cakap biasa, Bila dah overdose, jadi menyampah pulak. Seriesly. bosan. Contoh mcm petikan yg aku ambik kt bawah nie.


''Bertemakan konsep rakyat dan '1Malaysia' restoran ini akan menyediakan pelbagai juadah dalam suasana yang penuh keselesaan dan dengan harga yang berpatutan,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas majlis makan tengah hari di Restoran Rakyat 1Malaysia di sini hari ini.

Turut hadir Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. - sumber Utusan online

Sampai nak bukak restoran pun, nak buat konsep satu malaysia. kenapa, sebelum nie, takde kedai yg kaum lain boleh makan sekali ke? Kedai tak halal excuse la bagi Islam...tapi food court, fast food, mamak....kedai-kedai nie tak mengamalkan satu malaysia ke? duh.....

OUT OF MY MIND.....


6 comments:

mizzy N said...

yep, duhhhh.

ezzati said...

mmg pn..mengarut je sume tu

TuRf 'n' PoWeR said...

biasalah tuh...semua nak publisiti murahan la....orang cakap marketing strategi....wakakakkaka

flygurl said...

seriuss..stuju sgt2.
bosan dah dgr pasal 1Malaysia tu
duk ulang yg sama jer..
x prlu la nk disebut2 slalu..

ouT oF My MinD said...

hehehehhe....salam 1 malaysia flygurl

mizzyN said...

bila difikir2 agak catchy the term 1Malaysia sebab pada satu masa tu asyik nak guna "satu malaysia dah tahu pasal bla bla dan bla". tapi the campaigns yang semua org sibuk buat ni sangat menyentuh surfacenye aje.

seperti kempen malaysia boleh dengan cubaan buat kek terpanjang, terbesar, tersegala ter hanya nak tunjuk/sokong Malaysia boleh.

Total Pageviews