Apr 28, 2010

JANGANLAH SUGGEST DIA JADI FRIEND FB AKU..AKU TAK MAU!

...Hmmm.....

Oh no...
ada orang sudah suggest seorang friend yang paling aku nak elak dalam facebook aku...
sangat mimpi ngeri......ngeri sangat.

Kalau aku add orang ini, pastinya idup aku tak akan aman sampai bila-bila. Pastinya keluarga aku di kampung jugak pastinya akan call aku serta merta. Pastinya setiap kali ada family gathering, aku akan dijadikan bahan tah apa-apa....no way joze...no way aku akan add dia....

Ada ke diorng suggest aku add adik nenek aku yang ANDALUSIA utk jadi friend aku. Bukan sebab dia ANDALUSIA, aku tak mau add dia...tapi sebab dia nie menyeramkan gila bila bab memotivasikan diri orang lain, bab mengepohkan diri dia dalam hidup orang...no way aku akan add dia. Gila ke hapa...cari pasal.

Kang habis gambaq terseksa aku dia tengok....(macam lah ada kan...). Kang tah apa-apa dia komen kat aku nya wall...

Sebelum nasik jadi bubur, dan aku tepaksa lari nyorok duduk bawah tempurung...lebih baik aku Ignore dia..dan buat-buat tak kenai...

OUT OF MY MIND oooo, kalau diingat masa aku mula-mula nak hidup kat KL...dia mula cari keja untuk aku...weekend lansung aku tak boleh keluar sebab kena jadi maid kt rumah dia.

Bila aku sebut maid...memang betul-betul dia buat aku cam maid. Dia duduk lepak atas kusyen, pastu dia arah-arah aku buat keja rumah...kalau ada yang tak kena, dia suruh buat balik. Iron baju lah..mop lantai lah..cuci toilet lah...pendek kata, mak nenek lah aku kena buat keja. Tiap-tiap malam, aku kena tidur pukul 10.00 malam. Tengok tv, dia yang pilih channel..tak boleh sebarangan. Padahal masa tu aku dah umur 23 tuh...gila apa.

Penah satu ahad tu, aku tak nak ikut dia pergi satu tempat nie, sebab aku nak jumpa kawan aku, dia boleh buat perang saudara ngan aku...sabaq je lah.

Masa tu gaji aku keja receptionis RM900..gila banyak. ye lah baru keja kan. Tapi, monthly aku dapat dalam RM600 je. Boss aku cakap, lagi RM300 dia kasi kat sedara aku nie, sebab sedara aku nie cakap dia nak tolong simpankan untuk aku sambung study kat oversea...ok fine..logik. Pastu dia cakap kat boss nie, aku tak pandai simpan duit. boros..aku tau la, boss tu kawan baik dia. Tapi tak payah la drop my waterface kan...malu gila aku time tuh.

Tapi..bila aku dah move out dari umah tu lepas sebulan aku stay ngan dia dan tinggal ngan sedara-sedara bujang, dia marah gila...Bila aku mintak duit aku balik, dia boleh cakap kata duit tu untuk bayar letrik, makan minum, air ngan sewa sepanjang aku tinggal ngan dia. Gila babi betul punya mahal...adalah dalam RM600...bayaran sebulan tu.

Lepas tu...aku tobat dah nak mesra-mesra, nak mintak tolong ke..apa ke dengan dia. Padahal sedara sendiri tuh. Nasib baik lah aku nie dah jauh dah pertaliannya...cucu sedara gitu.
Konkulusi yang panjangnya.....AKU TAK MAU ADD DIA..!!

OUT OF MY MIND oooo....trauma sepanjang hayat...!!


3 comments:

DrSam said...

dahsyat betul diperlakukan begitu sekali ye. Tapi sekurang-kurangnya adalah juga nak cerita kat kawan-kawan pengalaman jadi bibik :)

Nadia.Is.Cute said...

Oh my gosh... I was bloghopping and found this.

Seriously, I wouldn't oso okei... Pandai dia buat duit. Siap jadi free agent dan mengejenkan duit kerja ko tu jugak.

Sila la put on the ignore everything jugak so she cannot see your profile or carik you on FB langsung! Good luck!

- nadia
http://watikah-nadia.blogspot.com

thoyol said...

aku nak ambik dia jadi recruiter aku..

Hahah.. :p

Total Pageviews