Jan 5, 2010

TRAGEDI BANGKOK

...Hmmm.....

Aku rasa aku belum buat entry pasal perkara yang agak menakutkan bila aku travel.

Last Year aku pi Bangkok...Bertiga. semua perempuan yang ayu dan jelita. Aku-Jaqueline-MizzyN. Kami sampai kat Bangkok dalam jam 12.00 malam. Sampai kat hotel je dah dekat jam 1.00 pagi.

Bila dah setel je semua benda, Jacq ajak aku ke Red District. Itulah tempat yang sangat-sangat dia nak pergi bila ke Bangkok...Sampai segala mak nenek pasal tempat merah nie dia google. Tapi satu benda dia terlupa dan terlepas pandang - yakni lokasi nie akan tutup pada jam 2 pagi. Dia nak tengok sendiri dengan mata kepala dia apa yang best sangat dengan tempat nie.

Dengan perasaan letih jet leg flight yg tak sampai 2 jam, aku pun gerak lah berdua dengan jacq naik teksi ke lokasi merah. MizzyN tak nak ikut. Dan dia memang tak berminat pun dengan lokasi merah...kalau lokasi kaler ungu mesti dia suka....

lokasi merah pun sebenarnya bukanlah kesukaan aku. Aku lebih bahagia di lokasi biru. Tapi, aku yang bertindak sebagai guide dan juga bodyguard kat si Jacq nie bila kami travel, ikut jelah. (Jacq agak fail bab memandu arah dan geografi- aku panggil dia bimbo. Tapi dia bukanlah seorang bimbo tegar...hehehhe.)

Tak sampai 10 minit kami naik teksi, dekat selekoh ada road block..hampeh betul. Aku dengan jack relax je bila teksi kitoarng kena tahan. Ye lah...apa nak takut, pasport bawak beb. Tapi bila part polis tuh dah mintak teksi tu berenti tepi jalan, lepas driver tu explain kami nak ke mana (mungkin kot) - Aku dah start heran.

Polis tu mintak pasport kami - pastu dia belek-belek pasport tu. Dengan English yang fail, polis tu mintak kami something yang yang menyatakan kami sampai bila dan nak balik bila. Aku heran...bodoh ke apa dia nie. Dalam Pasport tu kan dah cop bila sampai. Kad arrival pun ada..

Lepas 5 minit dia dok cek pasport - dia bagi balik pasport aku je. Demm.....Apahal pulak pasport jack dia ambik.Dah tu, dia ambik pasport tu bawak tunjuk kat kawan-kawan dia. Aku dah panik. Jacq dah nak turun dari teksi nak pi amik pasport dia. Abg teksi tak bagi. suruh kitoarng tunggu je dalam teksi. Dia turun pi tengok apa sebenarnya probs polis tuh.

Masa tuh dah dekat 1.30 pagi. Jalan dah lengang...takut mula timbul.

Aku dalam hati memang dah agak panik. Siap mulut takde insuran aku tercakap sesuatu kat jacq yang buat pastu kami terus terdiam....pegang tangan sama sendiri. Dalam masa tu, aku asyik dok pikir nak balik malaysia je....siap aku bagitau dekat jacq aku tak mau mati dekat Bangkok ...huhuhu...masa tu semua benda tergambar kat kepala aku...

Sedangkan kami yang tak bersalah, kena ambik pasport dengan polis pun dah cam nak pengsan dah, apatah lagi kalau orang yg kena perangkap dadah tuh....mesti lagi nak mati....

Lepas 10 minit, abang teksi datang bawak pasport jacq. Lepas tu dia bebel dalam bahasa Thai. Lepas tu baru dia explain dengan tonggang langgangnye kat kitoarng cakap polis tu tak reti pasal pasport-pasport tuh. Dia ingat jacq nie tipu ke apa ke...tak taulah.

Yelah...jacq orang Sarawak. Muka mix cam cina, maybe polis bodoh tu boleh pikir macam-macam.

Abis je cita pasal pasport tu, abg teksi tu tipu kitoarng pulak. Dia bawak pusing satu bandar Bangkok tu (saja je nak auta), dalam setengah jam baru dia drop kami kat lokasi merah. Kitaorang bayar jelah....apa nak kata. Camna kitoarng boleh tau tempat tu sebenarnya dekat je - bila balik, teksi tu ambik masa 15 minit je nak hantar ke hotel....

ok...lepas tu...Pusing-punya pusing punya pusing kat area merah - kitoarng dah start heran, apsal pulak tempat nie cam dah tutup je....lepas dah penat kaki - kitoarng pun blah balik hotel. Bila di kaji selidik, rupanya tempat tu tutup jam 2 pagi.....hampeh betul.

Tak berbaloi gerun kena tahan dengan polis....ces.

OUT OF MY MIND bila aku cakap kat jacq:
"Jacq - aku dengar polis Thai nie dia sesuka hati je suka tembak orang kalau dia rasa dia nak. Sungguh...betul nie tak tipu. Jacq...aku tak mau mati kena tembak..." - hahahhahah...sadis betul aku time tuh.

p/s - sampai sekarng tak ramai yang tau peristiwa nie. Tapi bila dikenangkan balik - memang best....!!! Tempat merah tu mana lagi kalau bukan Pat pong, Bangkok, Thailand.

No comments:

Total Pageviews