Nov 5, 2009

YIPPIEEE.....NAK PI BANDUNG!!!


...Hmmmm.....



Esok aku akan terbang bercuti sambil menderma kepada peniaga-peniaga di tanah seberang. Dah pasti, tiket dah beli setengah taun yang lalu....Masa tu kita dengan negara itu, masih lagi gaduh jeling-jeling. Sekarang nie, kita dengan negara itu sudah gaduh angkat tangan..

Tapi, nak buat camana...pesan orang tua-tua, tak baik membazir. Jadi, aku dengan rombongan angkatan mak kiah yang lain, menekadkan diri nak ke sana. Dari pertanyaan aku kat kawasan tuh, Orang takde otak di negara tu, hanya beroperasi di Jakarta sahaja....Lokasi aku nak pergi, tak terlibat pun....harap-haraplah kan.





Duit-duit yang bakal beterbangan. Aku jadi hairan jugak...kenapa dekat board Money Changer tertulis RM1 = Rp 365. Sedangkan bila kita tukar, rate nye adalah RM1 = Rp280. je...Heran betul. En. Hezrey, sila siasat....






Kengkawan aku dah sibuk memesan semua pakaian di atas ini. Aku hanya mampu melayan satu permintaan je...Ye la...nanti sibuk-sibuk dok shoping barang diorang, bila masanya aku nak melayan diri aku sendiri pulak kan....nie kena charge double dari harganya nie...





Hah...Ini lokasi wajib pergi nie. Aku dah malas pi dah tempat nie, boring. Takde apa yang menarik pun kecuali kalau korang rasa diserbu oleh penjual jalanan itu adalah menarik, pergilah tempat nie banyak kali. Tapi, memandangkan aku bertindak sebagai TOUR GUIDE tak bertauliah untuk trip kali nie......jadi, aku bawak jugaklah mereka ke sini.

Ye lah, nanti dalam gambar trip diorang takde lokasi nie, macam tak lengkap pulak kan perjalanan diorang nie kan.


OUT OF MY MIND dah nie....tak sabar den nak shoping LV tiruan, ZARA copy, dan segala-galanya yang pasti membuat bijik mata aku juling..hahahahhaha (gelak setan yang suruh aku membazir) !!!!

6 comments:

DrSam said...

Selamat menderma di Bandung. Jangan lupa cari mee bandung (kalau ada le). Have a nice and safe trip.

Naddy said...

ko kan multipepes, guide-shopper-promoter-bespren-blogger-potograper-bla2blaper....

Hazrey said...

Belikan kasut kat Donatello pls!

Naddy said...

mau cenderamata neng

ouT oF My MinD said...

drsam:
mee bandung xde la doc...frust tul ;0

hazrey:
donatelo mmg heaven utk lelaki...kasut u all cantik giler....

mizzyn:
neng enggak berwang....;(

NARDtheNERD said...

seronokk nye shoppink~..weeeee~

Total Pageviews