Nov 18, 2009

UMUR SAYA 20 TAHUN....PERCAYALAH.

....Hmmm.....

Tetiba rasa sangat dewasa bila orang tua nak berbicara pasal politik, dunia dan segalanya dengan aku.

Aku sebenarnya mengalami masalah 'stuck' di umur tertentu. Series.
Aku rasa cam aku tak layak lagi nak menyampuk cakap orang tua, sedangkan aku mempunyai idea dan lagi paham topik yang diorang cakap. Bila aku rasa cam nak tambah sedas dua perkataan, tetiba aku ingat pesan nenek aku..."Jangan nyampuk cakap orang tua...!!".
terus aku diam.Hah...sangat delima. Series

Tahun nie, masalah 'stuck' pada umur tertentu sangat teruk. Banyak borang terpaksa aku isi balik. Sebabnya, aku salah tick di tempat yang tidak sepatutnya. Contoh: umur aku sekarang adalah 27, aku selalu tick dekat 20-25. Series. Bila cek balik, adus....perasannya aku. Series

Bila orang membicarakan pasal jodoh pun sama. Aku sekali lagi 'stuck' di umur yang aku rasa aku masih lagi muda belia untuk kawin. Dan kenyataan ini aku masih lagi pegang kukuh. Angka umur aku tidak hit lagi THE BIG 3 oooooo ya. Series.

Banyak lagi situasi yang buat aku 'stuck' di umur belia remaja nie..

  • Situasi nak beli tiket wayang yang kadang-kadang orang GSC masih tanya samada aku 18 tahun ke atas (mungkin budak tiket ini buta).
  • bila nak beli produk kecantikan, diorang cakap produk ini untuk 23 tahun ke atas. (mungkin jugak mereka ini buta)
  • Bila salesman tidak memburu aku bila aku lalu di tepi mereka. Juga orang-orang yang nak bagi kad plastik free. (mungkin juga baju aku selekeh gila. Hari wekend aku adalah jeans lusuh, t-shirt, selipar)
  • bila aku masih lagi mampu masuk kedai teenagers sesuka hati aku. (mungkin mereka fikir aku mencari hadiah utk adik aku)
  • tapi bila masuk butik yang best, salesman tengok aku gaya aku tak mampu dan tak layankberada di situ. (sebab itu aku benci shoping pakai baju kurung....aku selekeh pakai baju kurung dan nampak makcik dan tak matured. Apa kaitan nie...???)
  • dan ..................banyak lagi.

ok, umur yang aku stuck adalah 20 dengan 25. Sebab itu aku rasa bangga dan rasa cam dewasa bila orang sudi tanya pendapat aku mengenai politik, masalah negara dan segala orang dewasa suka cakap. hihihihi....Sila jangan baling aku dengan selipar....

OUT OF MY MIND tak...?
Korang ada tak 'stuck' kat mana-mana umur?

2 comments:

Naddy said...

bila ku pikir balik sebenarnya aku pun selalu stuck umur 25 mcm tu. padahal tahun depan dah selayaknya lewat 20an. latntaklah, jiwe muda!

alisha said...

aku x stuck kt umoq..tp, slalu kna hulur brochure kedit kd..latest, sblm peknen, aku dpt brochure slimming centre..!!! hampehh!!!!!

Total Pageviews