Nov 12, 2009

DENGAR-DENGAR #2

..Hmmm....


" aku dulu masa kerja swasta...aku suka bergaya. Pakai subang besar, pakai skirt, melaram sakan lah... Tapi sekarang keja kat sini tak boleh bergaya sangat dah. Takut Ida tiru..."

Statment dari seorang budak yang aku tidak kenali. Ida itu adalah nama pemilik blog ini....akulah tu...

Budak nie bukanlah aku tak kenal langsung. Dia kerja di bahagian lain. Aku just tau nama dia Hajar (ini memang nama sebenar), kerana kawan aku yang bertukar ke bahagian dia yang bagitau nama minah nie (biasalah, bagitau nama dengan erti kata mengumpat minah nie lah....hehehehe). Aku tak pernah pun senyum dekat dia...hatta berbual sekalipun.

Aku jadi cuak, bila dua orang yang berbeza menyampaikan statement ini kat aku. Cuak bukannya apa, Kenapa dia harus cakap aku akan tiru gaya dia? Sedangkan setakat aku jumpa dia, dia berpakaian macam makcik-makcik yang nak bergaya vogue tapi tak kesampaian or tak mampu.

Sedangkan gaya aku, yang menjadi sumber inspirasi besar aku pastilah Angelina Jolie (Angelina jolie yang berpakaian lengkap ye...bukannya pakaian yang tidak cukup di body). Aku juga mencintai gaya hippies...60's dan juga gaya-gaya artis hollywood yang aku rasa cukup menarik dan tertarik. Yang pasti, gaya aku yang paling aku suka pastilah jeans, t-shirt ngan sneaker or selipar jepun je.

So, apahal pulak aku nak tiru gaya makcik ko? hahahhahah.....tolonglah jangan perasan. Kalau ko Angelina Jolie, fine...aku akan tiru, tapi ko sapa...???????

fashion suck, ada hati kata aku nak tiru...pigira...!!!

OUT OF MY MIND and OUT OF MY FRIEND MIND bila kitoarng recall balik statement dia. Gelak weh...gelak bagai nak rak....

5 comments:

Hellioz said...

standard r tuyh...
dy ingat dia trendsetter~

ouT oF My MinD said...

hellioz:
hahahahha...hahahhah...mari gelak dia ramai. si trensetter yg perasan.

Naddy said...

gelak gelak dan gelak.
fortunately not mine my fren either.

JohnJenin said...

dan dan tak mau mengaku kawan :P
biaq pi la dia perasan sat :P

ouT oF My MinD said...

mizzyn:
hahahha....x kenai x kenai.

pakcik john:
biaqlah kan dia pck kan...oh dan sgt terharu atas kunjungan pakcik kembali. mau kena bentang kapet merah nie.

Total Pageviews