Jul 7, 2008

BUHSAN

Bosan btul aku dgn keadaan suasana politik negara skrng nie. aku bosan bukannya sebab apa pun. Bosan sbb dorang nie sibuk-sibuk je nak accused sesama sendiri. Ini tak kena. Itu tak betul. Mula mula memang le sronok nak baca. tapi skrang nie, huwaaa...bosan je lebih.

Tolong lah. Disbabkan isu tuduh menuduh nie, seolah-olah nak melarikan diri atau nak menutup masalah yang sebenar-benarnya. Apa lagi kalau bukan harga barang yang dah gila babi mahal, semua orang tensen sebab kos sara hidup pun dah tinggi. Tgk lah dalam newspaper. tajuk utama semuanya aku tuduh kau..kau tuduh aku. APA SEMUA NIE?. padahal kita ada lagi probs yang paling besar. MAcam mana kita nak hadapi ekonomi dunia yang skrng nie suck giler. Dan daripada teori-teori kebanyakan orng yang aku dh interview (prof, cendekiawan) semuanya mengatakan, within 5 to 6 month, kita akan mengalami kadar inflasi yang paling teruk.

Kenapa hal ini tak dititik beratkan. Kenapa pulak hal-hal yang tah apa-apa tu pulak nak diberi perhatian. Sampai bila kita nak tgk drama yang tah apa-apa nie. Cukup-cukuplah kita dok membela orang-orang ini yang pastinya, akhirnya kita gak yang rugi. Ye la. Sibuk dok buat demotrasi, sibuk dok bincang siapa salah, siapa betul. Yang kita nie, Sapa yang nak tolong belakan?

Mereka-mereka ini kononya bak betulkan diri. Nak berjuang untuk rakyat? betul ke? or sebab rasa diri tu dah glemer sangat dan jadi perhatian dunia, so whatever you do, semuanya orang akan tolong fighkan ke? Ye la tuh. Takpe lah. Tak kesah le. Kita tak makan pun tak apa. sebabnya, sibuk dok nak memprotes aje kerjanya.

Kepada pihak yang kalah. Sudah-sudahlah. Biarlah kita nie hidup dengan aman. Cuba lagi next election. Biarlah kerajaan yang menang sekarang ini menjalankan tugasnya. Apa yang tak betul tolong le tegur-tegurkan. Itulah fungsinya. Bukannya bila dah menang ke, or kalah ke, sibuk tak habis-habis nak fight benda yang tah apa. HELLO...ada banyak lagi benda yang kat luar sana tgh terjadi. Bukannya masalah korang je yang menjadi tragedi.

Bukalah minda sikit. sedangkan aku yang OUT OF MY MIND nie pun tahu, bila nak stop dan bila nak berenti.

1 comment:

Naddy said...

hoi, gambar bosan gilerrrrrrrrr. akakkaka

Total Pageviews