Jul 15, 2008

SOSIAL

Baru-baru nie aku dikejutkan dengan berita yg pastinya aku tak caya nak jadi. Selalunya aku baca kat paper je. Ye la. cita apa lagi kalau bukan nak jadi sosial tapi semuanya gone wrong and unexpected thing dah terjadi.

budak-budak skrng sangat advance. Lebih advance dari aku dan kengkawan aku. Advance nie banyak gak kategorinye. advance part yg bagus..oklah. kalau advance yang tah apa2 camna?nyusahkan orng lagi adalah.


ceritanye camni....
aku dikejutkan dengan cerita si A ini dah hilang. Dia baru je umur 15 tahun. Masa diorang call aku, dah masuk 3 hari minah nie hilang. Aku tergezut gak le. Ye la..tetiba orang yang ko kenal hilang dh 3 hari tanpa kabar berita. Dah report polis, dan dah disebarkan gambarnye di negeri yang berdekatan. Aku yang tak reti nak respond macam mana, just lepak je lah tunggu kabar berita. Hopefully jumpa lah. Hopefully takde apa-apa yg sadis terjadi.

By day 5th, aku dpat call dlm jam 9.00mlm. Minah nie dah dijumpai. dan from da story, minah nie dijumpai lebih kurang dlm 10km from her house. Dan time tu, still di balai polis. So, tak banyak cerita lah yang boleh dikorek lagi time tu. Masa jumpa minah tu, dia ok dan sihat maybe agak dalam ketakutan. Esoknye, aku call. Nak tau gak apa ceritanya. (maybe reporter insticnt in me tu dah ade).

Da story...(from her mum side)
Somebody grab her and force her to ride da damb motorbike (i don’t believe her, how come they can force u to ride a motorbike?). Then, da guy took her to his house and then rape her several time and everyday till da bastard guy return da girl back. I simply cannot believe all this bull shit. and Of course she lied to her mum to cover all da things she done.

da story...(from her side)
Dia dah ada pakwe. Dia kenal mamat nie dah lebih sebulan. so, masa hari dia kena "kidnap"ngan jantan nie, dia sebenarnya dah janji nak jumpa. Time her mum leka di bilik air, dia pun keluar senyap2 nak gi dating. Tinggal basikal dia di tepi jalan di dewan, and then ikut dat guy pi joli sakan. Lepas tu, laki tuh bawak minah bangang nie balik rumah. berseronok2. apa lagi. benda yang tak patut jadi, akan terjadi, dan memang terjadi pun. so..selama 5 hari dia kat umah jantan tu, 5 hari lah dia berseronok tanpa mikirkan mak bapak dia yang bersusah payah cari dia smpai ke negeri sebelah. Yang lagi bangang, dia tak rasa pun nak call or nak notify sapa-sapa pasal dia hilang nie. double bangang to her.

Bila laki tu dah hantar dia. Hantar mean dah puas ngan betina nie, dia tinggalkan minah nie kat jambatan somewhere within 10km from her house. Kat situ lah mana polis tu jumpa dia. And then, lepas dah disoal jawab, laki tu pun kena tangkap. Maybe sebab kes rape. ye lah. budak bawah umur. Budus ke apa. Padan muka.

Keesokannya, aku wit my uncle and my frenz, pergilah melawat dia. Dan hanya aku aje yang dpat masuk jumpa dia wit her mum. Aku tanya dia. how are you sebagai pembuka bicara. Dia jawab ok. So, aku consider, dia takde le trauma sangat. Then aku tanya apa dah jadi. Dia diam. Sebabnya her mum ada. So dia tak cita apa2. Her mum faham. Then, dia bangun dah beredar dengan muka sedih. Tinggal aku aje dengan dia.


"Apa dah jadi." diam...
"cerita lah. Bukannye ada sapa pun". still pandang aku dengan mata berair.
"cakaplah. A kenal ke laki tu?" angguk.
"dah lama?"mulut dia gerak "dah sebulan"
"mesti bestkan, ada pakwe. Akak tak pernah ada boyfriend. cerita lah. kongsi lah sikit. A pergi mana dengan dia. Mesti best kan" aku saja memprovoke.

apa lagi..pastu dia pun ceritalah semuanya.....
dan lepas habis dia cita. aku terus OUT OF MY MIND. anger beyond my f***king mind can accept.

1 comment:

Naddy said...

Ayooo, tu la dabel bangang kat A ko tu dari aku. Nasib baik aku tak kenal saper.Bleh lak tipu ibunya. Natijahnya jangan tipu mak (kalau tak baik dgn bapak bleh tipu sunat a :-P) tak berkat nanti.

Total Pageviews