Jun 23, 2008

PISS OFF

There are many reasons kita boleh piss off..sekarang nie aku cam cuak giler nak datang keja. Takde semangat langsung. Sebabnya..aku cuak giler dengan suma orang. 1st skali of course le dengan my current boss (date-Jun'08). Why aku cuak dengan dia. One of da reason, she's always nak elakkan diri dari sagala benda yang boleh burukkan nama dia. Solutionsnya of course le kitoarang yang kerja kuli batak nie. Sampai one day, aku kena wakil dia gi meting. Aku pun dengan innocentnye pun...attend le meting tersebut. Rupanya ada maksud terselindung. Ceh. Hampeh. Seribu kali HAMPEH.


Aku mulanya takde lah heran sangat pasal perkara berbangking yang ditumbulkan. Tapi bila aku cuba nak betulkan sesuatu yang pengarah aku cakap, dan disebabkan Pengarah aku nie tengah bengang giler dengan bos aku, apa lagi...keluar le perkataan yang tak best dari mulut Kertu dia tuh. "Tengok la...Budak tak sekolah tinggi cakap. Cakap kurang hajar." dan perkataan Budak tak sekolah terus keluar dr mulut dia yang mmang tau menyembur tuh. Yang aku membahang, kompem la bila dia cakap semua benda tu dalam meting yang pastinya dah dipenuhi dengan semua bos-bos besar (harap je pangkat tinggi). Semuanya terdiam dan pandang aku..Malu tak hingat.


PAda aku la, aku tau u all pangkat lagi tinggi dari aku and much-much senior than me. Tapi please le, jangan le kuar perkataan tak sekolah, kurang ajar or whatever yang seangkatan dengan bodoh. kalau in private, no hal. Tapi kalau dah so many person in that room. What da F**k kan..


Tapi yang pastinya back to my boss. Please la, that's ur jobs la. ko nak kena marah ke, nak tunggang terbalik ke. tu kerja ko. terima je lah. Buat apa jadi boss kalau asyik nak jaga nama baik (kononnye). Pastu ko nak guna kuasa veto ko yang mana pangkat ko ngan aku hanya sejengkal cuma, untuk aku terima habuan yang patut ko terima. Apa kes. Kali nie memang aku Out of my mind le...

No comments:

Total Pageviews