Jun 19, 2008

KUNGFU PANDA

Dah hampir 2 weeks aku tak tgk movie. Apa lagi alasan yang aku boleh bagi selain EKONOMONEY. Disebabkan semua benda dah naik..so, kena lah ada kaedah penjimatan yang sewajarnye (ayat poyo je nieh).


Cerita animation dr Dreamwork Animation nie, boleh katakan memang best..Takde berat sangat. Aku selalu tgk movie, tak pernah pun memikirkan tentang apa message yang hendak dibawa. Sebabnya, movie hanyalah for fun. Kenapa pulak kita nak ambik pengajaran pulak. Yang pastinya, yang baik akan menang dan diraikan, yang jahat akan dapat balasan.

Suara dipinjam dari Jack Black, Angelina Jolie (suker giler kt dia), Lucy Liu, Jackie Chan dan etc, mmg fun. Tambah lagi kita tgk seroang side kick yang pastinya selalu dipandang rendah mendapat keyakinan diri dan membuktikan dia pun boleh jadi seseoarang yang mampu membuat sesuatu.

Warna, Picture, Animation dia semuanya best. Boleh nampak budaya masyarakt China. Tapi yang confusenye, bila ending credit, ada tertulis Jackie Chan sebagai monkey. bukannya confuse apa pun, cuma, tak kedengarn langsung suara JAckie channye.

Aku sedikit irritating part Jack Black. Dia slalunya suka over. Even suara yang dipinjam pun rasa cam overnye...ieee...cuba le jgn cakap banyak sangat. BUHSAN.
anyway....aku kasi 3/5 bintang.

No comments:

Total Pageviews