Jun 9, 2008

TAK GLEM

Aku bukanlah seorang manusia yang glemer pun. Pencapaian dalam hidup aku pun, biasa-biasa aje. Dan yang pastinya, aku tak pernah puas hati dengan apa yang aku capai sekarang nie. Aku pasti, Page aku nie takde le se glemer page Chedet. Tapi yang pastinya, aku tak kesah pun semua tu. Sebabnya, aku nie sangat pemalu jika sekiranya orang tahu apa yang aku fikirkan dan rasakan.

Tadi on da way pergi lunch, aku borak dengan housemate merangkap carpool friend aku. Kitaorang pun cita la pasal zaman skool. Dia cakap, masa dia kat Skool, benda yang paling dia takut, adalah kena pegi baca kat depan. Malu katanya. Tapi, aku dulu, masa skool rendah la. Sangat suka nak pegi ke depan. Just nak show off my kemampuan. Sebabnya, my parents cakap, aku umur 5 tahun, dah boleh membaca (terer gak aku dulu). So, bila aku cakap aku suka pergi ke depan, kawan aku cakap, patut le aku sekarang nie macam giler glemer (lebih kurang lah ayatnye.)

Bila sebut je gila glemer, hmmm....
aku pun tertanya gak. Dan tetiba mengimbas kenangan lalu, bila ye aku nie glemer?
sebabnya sekarang nie, aku nie ibaratkan wallflower (term orang zaman Victoria). Takde le suka mengexpose sangat kat mana-mana. Kalau boleh, just nak blend wit da croud. Sebabnya, aku nie sebenarnya pemalu. Malu sangat kalau orang pandang-pandang aku (hehehe..macam tak percaya plak). Tapi kalau korang semua yang kenal aku nie tak pecaya aku nie pemalu, Mungkin gak aku nie dah OUT OF MY MInD. (^0^)

No comments:

Total Pageviews