Jun 9, 2008

ANUGERAH CEMERLANG

Apakah yg boleh didefinasikan dengan anugerah cemerlang? adakah seseorang itu akan dikatakan cemerlang bila seseorang itu menunjukkan tahap kerajinan yang maksima? adakah dengan membodek orang memabayangkan kecermalangannya dalam operasi kipas mengipas? baru-baru ini, sahabat aku dpt anugerah cemerlang. aku tak rasa kecewa sikit pun. sebabnnya aku tau cmana dia kerja. macamana attitude dia. macamana dr segi team work nye. padangannya nie bukannya pandangan peribadi. tapi pandangan umum sahabat2 aku yang satu unit dengan aku. dari apa yg kitoarng perkatakan. semuanya yg kitoarng tahu dari apa yang diperkatakan di atas adalah 60% fail.

reasonnya. dari segi team work. sahabat aku ni sangaaaat sangaat fail. dia memang seorang yang tak boleh buat keja secara ramai. mostly whatever benda pun yg memerlukan kerjsama suma orng. dia nk buat sendiri. smpai le satu tahap, kalau dah tak boleh nak survive, baru lah cari orang lain. (baguslah orng camni. senang kja kita). memang senang sangat sapa yang satu team dengan dia. tapi, macama mana pulak asyik miss communication je. puas hati ke...

contohnye. patutnye aku yang uruskan beli kereta. so aku uruskan le apa yang patut. dalam 1 week keta akan dapat. dah setel..tapi, dia pulak dengan perasaan kononnya dia aja yang dapat uruskan benda nie dengan baik, sibuk le talipon sana sini pasal nak beli kereta. uruskan pulak sorang2. tanpa bagitau dekat aku yang dia pun booking nak beli kereta. so, kereta yg dia beli pun akan setel dalam masa 1 week. macamana nie...?2 kereta yang akan dapat within 1 week. tapi bajet untuk satu kereta je. of course le...dia akan bagitau dekat boss yang kereta nak beli tu dah setel. dan boss pun akan pelik. kenapa pulak aku pun beli keta jugak. sapa nak nak bayar yang lagi satu tuh. korang dua nie tak bincang ke? tak bagi tau satu sama lain ke. of course le aku akan cakap. tugas beli keta tuh aku yang patut uruskan. kenapa pulak dia sibuk2. so..sbb teknikal probs...dh rugi. dah kena marah. padan muka kitaorng. hahhahah...commnucation fail. dah le tak nak kongsi info pulak tuh... (keja kitoarng bukannya pasal beli-beli keta ye...)

Dari segi perancangan kerja jugak fail. ada jalan mudah...nak disusah-susahkan. kadang-kadang aku pun tak paham. mula-mula tuh. aku rasa macam aku jealous dengan dia. tapi..bila buat survey. perasaan aku tuh (pada pendapat aku ler) tak le salah. sebabnye bukan aku sorang je berperasaan camni. sahabat-sahabat aku yang pernah kerja ngan dia pun rasa macam tuh. bayangkan. staf yang dah masuk kerja lebih setahun pun, bila diperkenalkan dekat orang luar still dia cakap staff baru (baru ker..??). sampai bila orang tuh nak dikategorikan sbgai baru....??(kompius..kompius) alamak dh lari tajuk pulak. anugerah cemerlang dari pemerhatian aku yang dah keja kat tempat nie selama 3 tahun. hanya lah tradisi yang akan dibahagi-bahagikan sama rata. tahun nie mungkin tahun dia. next year, tahun aku pulak...?? jadi mana perginya maruah title ANUGERAH CEMERLANG itu...???

No comments:

Total Pageviews