Feb 17, 2010

BILA BEKAWAN NGAN BUDAK UMUR 5 TAHUN

...Hmmm....


CERITA 1

Lokasi: Rumah pengantin pompuan

Lisa (cousin aku umur 5 tahun) tengah tengok sorang nyah nie hias pelamin. Asyik sangat dia dok tengok. Cantik...itu kata Lisa.

Lepas 5 minit, nyah yang memang 100% rupa dia cam pompuan tetiba bersuara. Bertanyakan sesuatu kat patner dia. Suara besar ngan garau habis. Memang tak match dengan penampilan luaran.

Dia terus pandang aku dan cakap sambil bisik-bisik....

"Kak ida...dia boy kan....."
dia tanya aku dengan muka curious giler....

aku dah nak tergelak-gelak dah. Speechless sekejap...memang terkaget lah. Aku ingat budak 5 tahun tak pandai beza lagi laki pompuan.

"a'a....dia boy...Lisa jangan cakap kuat-kuat tau, nanti dia marah...."
"Ok..." itu jawapan dia....sambil terus dia pandang nyah tadi buat keja sambil mulut tenganga sikit.

Sabar je lah....




Adam, Lisa & Najhan
Nakal maksima dorang 3 orang nie...




CERITA 2

Lokasi: Perjalanan ke Gemas, N. Sembilan

Lisa nie selalu ikut aku jalan-jalan. Kiranya aku nie best friend dia lah. Even balik kampung pun, dia selalu ikut aku. Yang letihnya dengan budak 5 tahun nie, spoil sikitlah pergerakan aku. Ye lah, kalau mak bapak dia takde, asyik nak follow bontot aku je. Penat jugak kenkadang.

So, masa nak pi kenduri sebelah rumah perempuan, dia ikut aku. Parents dia pergi keesokkan harinya.

Memandangkan kereta aku yang comel macam tuan dia, budak-budak sangat happy nak naik keta nie. Nak pi Gemas tu, ada 3 couzin aku naik sekali. Adam, Lisa (5 tahun) dengan Irdina (7 tahun). Bila dah budak kampung jumpak budak bandar, banyak benda yang dorang kompius sesama sendiri. Aku memang dah tak larat nak gelak dah.

Lisa duduk KL. Adam duduk kat Kedah.
Bila Adam sebut Ayaq, Lisa cakap, tak lah.....Air lah.
macam-macam lagilah....lawak betui dorang nie...

Nak jadikan cerita...ada lembu lintas jalan....
Si Lisa dengan confidentnya cakap...

"Ieee....banyaknya KUDA....."
aku terus bantai gelak keras perut...

Adam pulak cakap...
"tu bukan KUDA la....tu lembu..."

"Mama kita cakap...tu KUDA lah....."
Lisa nak jugak pertahan dia punya jawapan. Aku dah cam nak guling-guling dah gelak. Ajaran sesat apalah mama si Lisa nie bawak....

"Kak Ida....tu Lembu kan...KUDA macam lain kan..."
Adam tak puas hati. Siap mintak aku support dia lagi. Yelah, Lembu tu besepah kat umah dia, takkan lah dia tak kenal....

"tu lembu lah Lisa.....bukan KUDA...Kuda rupa macam lain...."
"ooooo....Lembu....Kak Ida, nanti kita berenti la...Lisa nak naik Kuda tu lah..."

Adoi lah budak bandar nie...penat aku...sabaq je lah.

OUT OF MY MIND aku rasanya kalau kawan ngan budak-budak bawah umur nie...tapi best, ubat awek muda beb, keras perut gelak je.

2 comments:

Hazrey said...

Hahahahahahhha.. esok dia jumpa the real Kuda, depa cakap apa? Unta? Hahahahah gila kentang. Comel jek.

thoyol said...

hahaha..

kid say the darndest thing kan??

heheh..

Total Pageviews