Aug 29, 2012

SAYA SEORANG PARANOID

....Hmmmm....

Paranoid. Aku memang jenis suka pikir yang over da top yang akhirnya kompem lah nyusahkan diri sendiri juga. Contohnya: aku penah tengok film final destination tak kiralah dari yang 1st sampai dah ke berapa dah sekarang nie, aku agak paranoid dengan lori balak. 

Bila drive, nampak lori balak...aku mula neves. Mula berpeluh. Mula dah cam tak confident nak bawak keta. Dalam otak dok pikir kalaulah balak-balak tu tak di ikat dengan kuat, dia langgar lobang, lalu balak sebatang begerak..lalu terkeluar dari ikatan dengan menggelongsor ke belakang dan terkena keta aku...OH NOOOOOOO....aku mula terasa berdenyut-denyut di antara dua mata. sungguh. Kronik kan...

Kalau berenti kereta sebelah treler besar pulak, aku dok pikir tetiba treler tu terbalik ke tepi, lalu hempap keta aku....OH NOOOOOOO....!!!!

Kalau naik lif bila aku balik lewat malam...naik lif sensorang pulak tu...aku akan tekan button close sampai aku dah nak sampai level rumah aku. Sebab aku fikir takut orang jahat tunggu aku kat level lain, masuk pastu buat something kat aku ke...OH NOOOOOO...!!

Masa bulan Ramadhan haritu, aku penuhkan agenda harian aku cuci mata baca forum pasal kes-kes bunuh kejam kat Malaysia dari zaman dolu-dolu sampai lah sekarang. Pastu mulalah start paranoid sengsorang. 

So, masa kat kampung...aku ok je, takdak lah nak pikir bukan-bukan. Sampai lah satu hari tu...semua sedara mara aku dah balik rumah memasing. Tinggai lah aku bertiga je dalam umah pusaka tu. Pastu ada  1 hari tu aku sembang dengan Tam (panggilan utk mck aku) kat luar umah. Rumah tam sebelah je dengan umah aku  nie. 

Masa dok sembang tu, mai lah sorang mamat nie. Aku kenai dia. Budak kampung aku. Rumah dia selang 3 bijik rumah je dari umah aku. Dia sebaya aku. Sebelum nie dia ada ambik dadah. Lantak pi dia. Sekarang dia dok kat kampung je. Buat keja apa pun aku tak tau. 

Dia datang kat kitaorng dengan bawak parang. Aku tengok je dengan takut-takut. Tam aku buat relax je.  Pastu mamat nie dok sembang dengan tam aku. Rupanya tam aku upah dia cari buluh. Ok lah...fine. Dalam dok sembang tu, aku jeling je parang dia. Neves kooooot. Aku kan paranoid. Dalam otak nie dok pikir pasal parang...sembelih...parang...sembilih. Gila kan...padahal orang tu tak bersalah pun. 

Aku bukannya apa..sekarang nie banyak kes orang dah cam tak betul main sembelih orang macam sembelih lembu ja kan...baca sendiri lah dalam paper Metro ngan Kosmo yang suka sensasikan benda camnie. Sampai kita sendiri rasa tak selamat dah...cane tu.

ok...lepas tu mamat tu blah. Paranoid aku makin tah apa-apa. Sampai satu tahap, malam-malam kalau ada bunyi pelik-pelik kat luar umah, aku pi cekidout. 3 malam aku tak tidoq langsung. Bila dah kul 6 pagi lepas subuh, semua orang dah bangun, baru aku tidoq. Kononnya secure lah kan..dah ada orang lain yang berjaga dalam rumah. 

Gila sungguh tahap pemikiran aku nie...tensen tau. 

Nie mungkin sebab dulu-dulu rumah sewa aku kat kolumpo nie penah di ceroboh orang. Masa aku tersedar, orang tu tengah buka pintu bilik aku...tengah adjust mata kepada cahaya kot sebab dia tercegat berdiri kat pintu. Aku lak memang jenis kunci pintu...mesti pelik tetiba tengok pintu bilik terbukak kan. Nasib tak jadi apa-apa sebab orang tu terkejut aku menjerit bagai nak mati. 

Benda nie dah dekat 7 tahun dah...tapi fobia dia sampai sekarang beb. Di rumah sekarang nie pun, aku bukannya jenis tidur mati....pantang dengar bunyi sikit, aku mudah terjaga, penat tau...pastu lepas subuh baru aku dapat tidur lena. 

OUT OF MY MIND ngantuk lak sekarang nie.....zzz



No comments:

Total Pageviews