Aug 26, 2012

JOVIAN OH JOVIAN

.....Hmmmm.....

Memandangan tahun nie macam kalut sikit persiapan untuk raya. Mood raya pun agak hilang sebab kesibukan yang sangat melampau. Ye lah, mana nak siapkan program untuk raya, pastu nak siapkan program merdeka...pastu program mingguan tak boleh nak buat tak tau, so aku agak piss off sikit dengan keadaan nie. 

Tapi syukur gak lah, niat nak p terawih tercapai walau 2 minggu pertama je dapat pi buat walau dok sibuk cam hapa. Wei memang aku patut bangga kot, tahun lepas dan lepas lepas, haram sehari mampu aku nak pi. ok..ok..dah, tak yah belagak sangat kan. 

Sepanjang Ramadhan, sebab aku dok kejaq dateline itu ini, aku rasa cepat sangat berlalu. Ye lah, awat cepat sangat kan sampai tarikh dateline...tetiba semua orang dah kalut nak cuti raya. program aku tak siap lagi weh. Ada yang datang juai kuih, mercun itu ini...semua aku tak  minat. dalam otak...nak siapkan prorgam je. 

Dah tak sempat nak shopping raya, aku cekidout lah online nye butik bagai. sampai lah kat zalora. tetiba nampak jovian mandagie nye collection...teruja gak beb. tengok harga...pergh...kemain boleh tahan. aku ada baca pasal rizalman pun ada buat collection untuk rakyat marhain..dia letak kat tesco tak salah. Sebab aku takdak masa...aku rasa mustahil aku nak p cek satu tesco ke satu tesco kan. 

balik pada bab zalora nie...aku nie jenis body bentuk pelik sikit. pakai saiz M...tapi kena amek saiz L sebab ada 1 part kat body nie tak boleh masuk. Nyampah...!! pastu aku cerewet...jenis nak belek kain, nak tengok itu ini..sesuai ke idak lah apa lah...so aku decide aku mampu telan air liur je lah tengok collection jovian kan zalora tu. 

cari kat FB page jovian....pergh, ada boxing day la weh....16hb dekat hotel Shangri-La. Dah teruja beb. siap ajak kawan temankan lagi. Aku cuba free kan separuh hari aku kat situ. 

16hb aku gunakan krew aku untuk hantar aku kat hotel tu. Sebab aku baca kat instagram..ye, aku baca komen kat instagram...yang mengatakan takde parking. Siap dari 3 pagi dah ada orng tunggu...gilo tak. 

Aku sampai jam 10 lebih kurang. pegi sorang je. sampai je macam lost nak ke mana. buat muka seposen tanya orang itu ini. ikut jelah apa dorang buat...beratur..tunggu bagai nak rak, 4 jam kendian baru dapat bajunya. Bayangkan...aku nak beli sepasang je, 4 jam dok berdiri....dah lah bulan posa lak tu. grrr...

Sistem yang dorang buat pada mulanya, memang sistematik...tapi bila dah ramai sangat, aku rasa sistem tu pun roboh dan ramai gak tak puas hati. Al kisahnye. Malas nak cita panjang pasai keadaan kat situ. Nasib baik lah suma yang datang berhemah, merungut gitu gitu je...

Dan aku....aku cuba membayangkan masa 4 jam yang terbuang tu....grrr.....takpalah....terima je lah. Hasilnya apa yang aku dapat..puas hatilah. 

soooo many jo dalam nama baju-baju jovian nie...haram aku nak hapai. ada sorang budak yang aku kenal masa hari boxing day tu...dia hafal beb semua nama baju dan jenis design dia. Gilo...respek. 


Nie katalog masa boxing day. Ko pilih 4 baju yang ko nak, pastu nanti personal shopper kat dalam tu akan cari baju tu untuk ko...ko try je. tapi by da time turn aku sampai, semua baju aku pilih dah sold out. Frust gak lah kan. 

Pada pendapat aku, diorang patutnya letak patung display dalam dewan tu supaya senang orang tengok dan rasa dan sentuh dan tengok perincian sebelum dorang pilih dalam borang tu. tengok katalog dengan lihat, pegang dan belek belek adalah perasaan yang sangat berbeza ye. 

Sebabnya, model tu pakai semua cantik letak kat body dia, so bila mai part kita...sesetengah fabrik tu tak sesuai untuk kita...kot jarang ke, apa ke...ewaaah..cam aku nie fashion designer lak. today u in, esok you out....



Aku cam suka baju nie...sebab dianye manik manik (manik2?? kampung gila) aku suka. just nice. nampak elegent nak mati. takde lah serabut otak. tapi....sayang dah habis. 



Nie aku baru perasan kat zalora. waaaah...cun jugak. aku tak penah ada baju kaler mustard nie. 



nak jugak yang ini, tapi lately nie ada terbaca pasai penjagaan baju nie, dianye hiasan (whatever lah apa yang korang sebut) bling bling ada yang tertanggal...so aku decide tak yah cari pasai lah. sebab aku nie jenis kasar...cuai, tak sesuai. 




aku ada suka baju kaler merah mak ngah gak...baju nie tapi kaler merah. kaler nie pun not bad, tapi dah sold out..so takde contoh nak tunjuk kat korang korang...mana lah tau kot ada yang sudi bagi hadiah kat aku kan...ehem ehem....




Baju nie memang takdak dalam list aku. Tapi sebab takdak pilihan, aku rembat je lah. nampak elegent gila bila pakai. terasa mahainya..sedap kan hati..haha...eh, tapi memang nampak mahai kot. suma tegor aku beli kat butik mana. siap bagi illusi kurus lagi. 


oklah...out of my mind ada gak baju raya sehelai. jadilah...
baru seorang drama dah macam-macam..
nanti dah ada family, aku suruh mr. hubby je pikir semua tu. boleh?

(saya kat kampung. cuti lama. lain dari makan tidor besarkan apa yang patut dan siapkan editing program merdeka...i update blog yang besawang nie.)

No comments:

Total Pageviews