Dec 4, 2008

OBSES

Hmmm....

aku memang agak obses dengan novel. tambah lagi kalau cerita pasal zaman victoria a.k.a historical romance. Sebabnya...aku rasa sweet sangat percintaan orng inggeris zaman dolu-dolu. orng lakinya...sangaaaaat romantikl. (sigh..sigh..sigh).

Last few month, aku terjumpa this novel yg covernya just tangan yg memegang buah epal. Nampak yummy. Dan grab jugak buku nie, baca sinopsis and selak-selak dia punya cerita. Nak tau gak camna cara penceritaannya.





Lepas abis belek-belek. aku letak balik. Gaya penceritaan tak best sangat. banyak sangat monolog. Banyak sangat buah fikiran writer nie yang perlu di absorb. aku agak kurang berminat bila novel nie menggunakan perkataan 'I' that refer to the watak, sebabnya aku rasa kurang selesa meletak diri aku as the watak.

Aku lebih suka watak to di refer as 'she'. At least kita baca the story, not become the story. Itu antara reasonnye sebab apa aku kurang minat dgn novel di atas.

Then, last month, MizzyN beli novel nie. tak kisah la. aku tau dia minat beli buku, even mostly buku dia beli, x abis pun baca. termasuk le novel TWILIGHT ini. Aku belek lagi novel nie. still cannot grab my attention. Lantak la.

Last Monday.

aku ajak MizzyN tengok wayang. rasa cam nak tgk Twilight. Camna pulak gaya penceritaan dia bila dah dibuat movie..kesimpulan dari masa yg aku spend 2 jam utk cita nie adalah. Best gak. cerita dia sweet giler. Tapi yang tak baca novel tu, agak kurang jelas tentang beberapa perkara. tapi still sweet..huhuhu...






Tapi...movie nie sebenarnya sweet giler sebab hero di bawah ini. Robert Parttison. Bawak watak Edward Callins. Tetiba aku jatuh cinta pulak dengan mamat nie. Kat luar, Robert nie bad boy. Nie menambahkan berometer falling in love aku kat dia..





Tetiba terpikir, boleh lagi ke aku dok crush kt actor dengan kadar umur aku ini? pakwe aku nie baru je umur 22 taun. tak kesah la. aku ngan dia x beza banyak pun. just 4 taun je...hahahhaha.
after Johnny Depp, this pakwe become the 2nd crush in my life..

even my dekstop pun dihiasi pic pakwe ku ini....hahahahha....still maintain OUT OF MY MIND..

No comments:

Total Pageviews