Nov 20, 2014

AKU DAN BACKPACK

Nie lah rupa wardrobe bergerak aku sepanjang aku travel 4 bulan dari Beijing ke Europe ikut darat. Makin hari makin berat aku rasa. Taktau berapa kilo aku dok galas. Yang pasti dalam tu dar Beijing hanya penuh dengan makanan je....Bila makanan berkurang, penuh dengan baju sejuk pulak...sebab aku tak tahan winter & spring kat sana...tepaksa beli jaket, sweater, glove, selendang bagai....memang orng tropika sungguh aku nie. 



Beg aku nie agak old skool. Dah beli 7 tahun yang lalu, masih tahan dan mantap. Yang buat aku kental adalah support besi kat belakang dia tu...so, aku rasa ringan sikit lah. lepas sebulan travel, aku belajar untuk tidak punggah beg aku semua sekali tiap kali aku stop mana-mana. Nie semua aku alert betapa susahnya aku nak ambik barang masa dalam ketapi Transsebiria. Nasib aku bawak beg kain putih tu...so aku dh letak dlm tu spenda pakai buang, barang mandian dan jugak makanan. So, senang je aku godek-godek kat dalam tu je....Dah macam gaya mak bapak bawak beg diapers dah....



 perkara utama yang menyebabkan aku mampu berjalan berkilo meter dengan beg nie adalah KASUT. bagi yang nak travel, silalah beli kasut yang ada support kusyen dan lembut ketika berjalan. Kasut aku pakai nie Solomon untuk trekking. So sangat multipurporse. segak time jalan kat bandar....mantap time trekking kat gunung...jimat duit. Aku ada probs sakit lutut, so aku selalu mintak suggestion kat pekedai untuk cari kasut yang kurang bagi impak/tekanan kt lutut aku...so, cari kasut yang sesuai ye tuan dan puan. 

Time aku travel, bila aku bawak beg nie....semua orang (aku rasa) yang dok tengok aku dari belakang mesti berharap sangat aku pusing dan nak tengok sapalah yang bawak beg besaq dari tuan nie...memang banyak kali bila aku nak metro ke apa ke...bila aku kalih ke belakang or tukar posisi, ramai tengok aku...boleh kata suma orang tengok aku...ye lah, dari belakang macam dah beg bergerak...huhuhuhu...

OUT OF MY MIND bila aku dah rindu dengan beg nie.....nak suruh aku menggalas lah tu..

No comments:

Total Pageviews