Mar 13, 2013

E-BOOK BUKAN UNTUK SAYA

...Hmmm....

MizzyN ada cadangkan kat aku suruh baca e-book. Mungkin sebab lebih senang, lebih flexible.

Tapi aku adalah peminat susah mati buku yang memang berupa buku kerana beberapa sebab:


  • Bau buku sangaaaaaaaaaaaaaat menaikkan napsu.
  • Aku nak rasa feel membaca dan feel pegang buku itu. 
  • bateri cepat drain...so mebaca sambil charge telefon sangat annoying nak mati. 
  • e-book agak payah nak langkau-langkau nak baca, sebab dlm separuh bab pembacaan aku, aku suka pi belek tengah dan separuh belakang untuk tau cerita selanjutnya, ini membuatkan aku lagi berkobar-kobar nak habiskan pembacaan buku tu. Tapi kadang-kadang ia jugak mampu mematikan mood nak mebaca gak, sebab next next chapter yang mcm meeeeeh....=(.
  • Seriesly, bila ko pegang smart phone dengan kusyuk...orang selalu cakap layan FB lah itulah. Dan sedangkan dengan aku melayan FB, Twitter, Instagram, Whatapps bagai pun mampu membuatkan aku anti-sosial dan aku tau geng-geng aku dah cukup annoyed gila babi ngan aku sebab dok melayan tepon dari dorang...so aku taknak lah sikap obses aku dengan buku menyebabkan lepas tu dorang dah tak mau ajak aku lepak-lepak lagi. 
  • Dan aku sakit mata dengan cahaya dari hp itu...x best lah....











So, aku rasa aku takkan terjebak dalam dunia e-book kot. Mungkin kalau 1 hari nanti buku dah takde dalam dunia nie, baru aku terjebak dengan e-book. 

OUT OF MY MIND pernah baca e-book. Pastu sakit hati sendiri sebab nak baca next chapter kena beli. Sungguh membengangkan tau..



No comments:

Total Pageviews