Dec 11, 2012

KAMERA BANYAK

...Hmmm...

Dah 2 tahun rupanya aku jadi penerbit program travelog. Untuk produce program nie aku gunakan 2 camera. Tapi masih lagi di anggap sebagai SCP (Single Camera Production). Sebabnya 2nd camera itu sebagai backup dan juga insert insert candid yang memang kegemaran aku. 

Dan sepanjang 2 tahun tu, aku tak pernah sekali pun buat production untuk MCP (Multiple Camera Production). Tak kira lah jadi tukang sibuk atau tukang apa sekalipun. Salah satu puncanya sebab aku terlalu sibuk dengan program travelog aku, so..boss aku decide tak nak kacau aku sangat. 

Memandangkan episod raya khas raya program aku, aku gunakan 3 camera dengan jayanya, maka sebagai penutup tirai tahun nie, bos aku suruh buat konsert tahun baru. menggunakan 5 camera. 

MATI....

memang aku dah nak mati. betapa susahnya yang zero nak jadikan hero....arghhhhhh.
Sumpah aku stress. Puas aku berguru sana sini. Macam-macam pendapat. Tapi part malu adalah bila teknikal tanya itu dan ini, dan muka aku BLUR / KOSONG macam orang hilang ingatan. Matilah nanti aku kena buli nanti. Senior senior teknikal nie bukan boleh bagi peluang tunjuk ko bodoh, nanti mati lah kau....memang mati. 

Aku nak tidur. Aku nak keluar tengok wayang sekarang. Aku nak pegi panjat bukit nak menjerit....
tapi aku jerit sini dulu lah....

AAAAAAAAAAARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGhhhhHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH



ini single camera. betapa dedikasinya krew aku bila aku paksa dorang turun sampai dlm laut. Teknikal dah menggelabah sebab barang barang kalau dah kena air laut, memang pasti jahanam. Peduli apa aku, aku nak gak shot tu....



Bapak berat siot camera nie. Macam pikul anak gajah. 



Ini screen dlm studio untuk multiple camera. Hambik kau, pilih shot mana ko nak sambil juling bijik mata. 


Camni lah rupanya MCP. Nie kira sikit lah nie. 

OUT OF MY MIND sebab tinggal lag 4 hari je.....*gulp*

No comments:

Total Pageviews