Aug 3, 2011

SORRY YA MIZZYN

....hmmmm....

Bff aku si mizzyN baru je melahirkan baby lelaki. Ra'if mikael. selamat menjengah dunia. Congrat buat kawan aku nie jugak kerna tabah dan sabaq berjuang nak lahirkan baby sulung awak. Aku cemburu. Agak cemburu...

Tapi....

tapi semenjank dia dah melahirkan baby nie, sensitif dia lain macam sikit. Pada aku agak overdose. Mungkin sebab ini 1st time dia dalam dunia ibu. Mungkin jugak kerna berjauhan dengan suami. Mungkin jugak berjauhan dengan aku. Dan mungkin juga memikirkan stress nya nak kena jaga baby di samping perut yang kena ceaser. Ye...aku faham...sangat faham walau tak pernah mengalaminya.

Yang pasti wahai sahabatku:

  • aku call kamu bukan kerana aku nak menyampaikan rage aku seperti yang kamu sangka. Aku cuma mahu bertanya keadaan kamu. Samada kamu sudah mampu menyesuaikan diri dengan dunia baru itu.
  • aku call kamu kerana aku risau dengan sms pada jam 3.20AM yang kamu hantar haritu. Aku mahu tahu samada kamu sudah ok atau tidak.
  • aku call kamu cuma nak mendengar suara gembira kamu. Tapi malangnya....kamu cop aku bukan-bukan.
  • aku call kamu kerana ingin kepastian. Aku dapat cerita dari kakak office kamu yang mengatakan kamu menangis dengan teruknya mengadu cerita. Aku risau. Sebab itu aku call kamu hendak bertanya keadaan sebenar.
  • Aku call kamu kerana aku nak tahu samada pembawa masalah itu telah pergi atau tidak?
  • Aku call kamu kerana aku rindu kamu....
  • Tapi ada satu hari aku call kamu, kamu bertanya life aku....aku sangat tension masa tu, aku terus meluahkan perasaan aku. Bukannya aku sengaja nak bebankan kamu. Tapi terlepas. Kalau itu kamu rasa membebankan, sorry...lepas nie aku akan diamkan diri aje. Dun worry dude.
Sekarang kamu rage. Meluahkan kata bukan-bukan pasal aku dalam twitter. tak apa...aku tak kesah. orang cakap, perempuan baru lepas bersalin nie emosi dia sangat fail. sensitif. ok....aku tak ambik hati.

Tadi masa kamu call. Aku baru lepas berjalan dari wisma radio. duduk sekejap kat bawah pokok dengan kaknor. Aku tanya kak nor, ada ke aku marah-marah. Kak nor cakap aku just marah bila part kamu tak jaga pantang. tu je. Yang lain takde pulak aku cerita apa selain aku cakap aku penat sebab aku dah lama tak cuti. itu aje.

Da rest, aku lebih banyak diamkan diri. dan sampai satu tahap kamu pun diam. Aku dah speechless. Dah tak tahu nak cakap apa dah. ye lah, apa aku nak cerita sedangkan hidup aku adalah office, rumah, saudara mara dan jugak buku.

Takpalah. Aku mintak maaf lah kalau dah tersinggungkan hati kamu yang fragile tu. Kalau kamu tak puas hati, maknannya kamu memang tak kenal aku siapa.

OUT OF MY MIND bila kau sendiri dah tak tahu nak entertain kawan kamu macamana lagi. haish.

1 comment:

Naddy said...

Aku ok dah. Tersedar tidur tadi terus waras. Dah masuk hari ke 17 baru dapat adapt dgn confinement dan hidop jauh dr dunia dan hubby.

Thanks dear for the concern. Aku terlebih rehat plak hari ni. Kesian kamu, itulah aku x dapat tgk muka ko x dpt agak what u were trying to say.

Aku baby blues aritu. Tapi aku dapati org lain lagi blues rupanya drpd aku. Bukan ko la, org lain. Huuuuuu. Tapi sbb aku jaga baby sorang2 di pagi buta masih waras maka bukanlah postnatal depression.

I'm beginning to sembuh. Alhamdulillah.!Jangan lepas ni aku gembira nak keje kat Johor dah sbb rindu kat rumah plak. Oh nooo.

Total Pageviews