Aug 7, 2011

BOLA OH BOLA


ini perhimpunan apa nie..??


.....Hmmmm...

Baru-baru nie aku pi tengok bola kelayakan Piala dunia Malaysia lawan Singapore kat Bukit Jalil. Sebagai skandal terbaru kepada penjaga gol itu, haruslah aku bagi support kat dia kan. dah aku berulang kali bagitau dia, aku tak minat bola. Tapi dia paksa jugak aku pergi. Sebagai semangat katanya. Takpalah....aku pergi jugak. Tapi nak nak lah duduk dekat seat VIP. tak feel lah sayang. I nak duduk dengan penyokong-penyokong you, nak rasa sendiri aura Harimau Malaya.

So, dalam sejarah 20 lebih tahun aku pun pi lah hadap bola sepak. Tak pernah paham permainan dia. Yang aku tau, tendang masuk gol, kira menang. Pemain pun aku tak kenal kecuali skandal aku yang sebuk dok jaga gawang tak nak kasi bola yang disepak Singapore masuk gawang. Oh, dia sangat terer. Hanya 1 je bolos. Tapi takpa, I tetap akan terus berskandal dengan u.

*oh dah azan maggrib. mari kita bukak posa kejap*

Apa yang pasti, dengan masuk dah agak lewat, aku ngan sahabat serta boifrend nya yang tinggi macam galah, menyelit-nyelit sampai ke bawah, dan bila dapat ruang duduk, kami pun duduk lah. Penuh gila dalam stadium tu....memang aura semangat Harimau Malaya terasa lah sampai ke sumsum tulang. Kami duduk kat tangga je.

Bila orang sorak, aku sorak. Bila orang frust, aku pun frust, bila orang berdiri, aku pun berdiri. Hakikatnya, aku tak nampak apa sangat pun kat padang. Yang nampak jelas adalah drama-drama bodoh pemain Singapore. aku yang tak tau apa-apa pun tau dorang tu tengah belakon drama swasta....agrrrrrrhhh....benci betul aku. Tak nak pi Singapore dah sampai hujung tahun nie.

whatever pun, ini pengalaman yang paling bermakna. Takda sengketa politik, takdak sengketa kaum, sesama menyanyikan lagu Negaraku penuh semangat yang penuh membara.

Walau kalah, aku tetap happy dan terus support Harimau Malaya, tapi aku tak akan belajar pasal bola. Tak minat lah...

tapi sebelum tu, aku tak suka betul bila dah kalah, penyokong-penyokong malaysia nie start baling botol mineral bagai tanpa memikir orang yang dibawah. hampir-hampir aku berdarah!

OUT OF MY MIND bila tiket yang dipesan 830 malam baru dapat....


saya sangat suka sokongan rakyat malaysia!

No comments:

Total Pageviews