Dec 29, 2010

BILA BESFREZ PREGNANT

...Hmmm...

Besfrenz dah pregnent.
dan aku rasa pada pandangan aku dia sangat clueless. yeah. clueless nak mampos pasal alam mengandung nie. dan, aku bukan nak kutuk dia. tapi.....hmmm...aku rasa aku akan kutuk dia kot. So, mintak maap frenz.

Dia tak pernah punya baby dalam rumah. mereka bertiga. adik yang ketiga, beza umur dalam 2/3 tahun je kot. so, dioarng membesar seiring. Zaman persekolahan banyak di habiskan kat asrama. So, takde peluang nak pegang or jumpak baby.

sepanjang di pregnant nak masuk 3 bulan nie, banyak benda-benda yang luar biasa dia buat yang aku rasa orang pregnant lain buat. Kadang-kadang aku rasa cam dia terlupa dengan kondisi dia. Munkin betui kot.

Dan aku tepaksa lah jadi mother hen dok bising-bising kat dia. Maklumlah aku dah biasa sangat dengan dunia ngandung nie. Nope, aku tak pernah sekali pun ngandung. Tapi, sebab dibesarkan dengan dunia family yang sangat besaq di mana-mana makcik-makcik aku yang sering mengandung. Dan memandangkan aku cucu sulong, so aku ada 20++ sepupu yang kenit kenit belaka. dan separuh daripada mereka aku yang jaga. Series.

benda apa yang pelik sangat dia buat?

* Dia boleh lagi gagah perkasa dok ambik gambaq wedding. ok, itu no hal, tapi bila dia tetiba nak memanjat kerusi yang kompem lantai dia lincin, aku dah "oiii oiii.....". nasib dia dengar kata. kalau tak, jenuh aku nak jawab kat hubby dia. mampooos.

* "jangan makan benda nie tau...." perggghh...sebijik aku ni mak bidan siot. Sampai apa pompuan pegnent boleh makan ke tidak, semua aku tau, Rare tak aku. huh...

* bangunan tempat dia keja diselubungi asap.

"oii, ko kat mana?"
" kat lokasi kejadian."
"mai aaa lepak kat opis aku nie...pastu kita keluaq tmpat lain"
"jap..jap..aku nak tengok bla bla bla bla....dan bla"
" wei..lupa ka hang tu ngandung?"

*waktu urut, waktu jalan, waktu itu waktu ini...dan lagi, lagi dan lagi.

Yang pasti, dia sangat lawak. bukan menjadi makin lawak. tapi sepanjang dia pregnent, boleh nampak clueless dia dalam dunia ini. but don worry babeh, mother hen setiasa berada di sisi.

tapi yang pasti, sepanjang dia pregenant, dia makan sangaaaaat banyak. banyak gila nie. dan yang tak bestnya, aku jugak turut mendapat efek yang sama. series. sepanjang dia start pragnant, aku asyik lapar tanpa henti macam dia. DEYM U, bestiee. kenapa mesti melibatkan aku?huhu

ya, OUT OF MY MIND bila aku turut menjadi calon untuk jadi nanny anak dia. kepada bestie, sorry. senyum sikit....

1 comment:

Anonymous said...

yela mak angkat. malam ni i nak makan pizza guna oven u yang menumpang kat rumah i, dan sup ayam dan roti gardenia. wauuuu banyaknya aku makan WAWAWAWAWAWAWA

-bespren

Total Pageviews