Feb 14, 2012

BILA ENGKAU TAK PAKAI TUDUNG.

...Hmmm...


Menjadi seorang yang tidak bertudung tidaklah mudah sebenarnya. Orang sekililing yang kononnya open minded pun menjadi close minded dan berfikiran satu hala sahaja kalau bab menilai orang tidak bertudung nie.


kenapa aku cakap camtu....sebabnya kenkadang aku terkaget sebentar dengan tanggapan dorang. Ingatkan diorng betul-betul mengenali siapa aku. Tapi tidak. 


Tanggapan diorang:



  • Aku menerangkan aku kena urine infection. Mungkin sebab kurang air. Tapi diorang menanggap aku amalkan sex bebas masa di Krabi. Tak guna protection bagai. Ayooo....matilah aku. So, kesimpulannya, engkau free hair, engkau memang dah tak virgin, engkau sosial gila punya.
  • Bila aku cerita ada orang nak peluk-peluk aku pada seseorang nie. Aku cakap aa, aku tak suka diperlaku macam tu. Hormat diri aku sebagai seorang perempuan, seorang yang lagi tua dari kau dan juga seorang bos yang engkau sedang bekerja....boleh tak statement nie keluar "Semenjak bila pulak bersopan santun nie"....Gila apa ini. Harus ke sebab itu aku tak layak dihormati??
  • kalau bab solat tak payah cakap lah. Ramai yang terkejut kalau si free hair, bermekap bagai pegi solat. Katanya nak tunjuk alim.
  • Itu belum lagi kalau kami bicara soal agama. Bukan kami tak tau hukum hakam agama. Cuma kami x follow satu je yakni menutup aurat. Bukan bemakna kami total jahil ye.
  • Bila ko free hair, rambut ko kaler coklat-coklat pu dikatakan kaler rambut. Pastu bila kita nafikan, takde orang percaya...takpelah....nak buat camnakan. Maknusia nye akal fikiran boleh diubah kan.
  • "hah...itu mesti si OUT OF MY MIND lah yang ngajar buat bukan-bukan tu. bukannya tak tau perangai orang dia"
  • Alah.....kalau pakai tudung dia tak cantik. sebab tu dia show off rambut dia. ramai sikit yang minat. kan.


Lantak korang lah nak fikir apa. Siapa lah saya untuk anda anda yang berfikiran noob tu. Teruskan lah berfikiran macam tu. Saya kesah jugak sebenanya kan. 

OUT OF MY MIND

No comments:

Total Pageviews